Saturday, February 11, 2012

my graduation's day


Assalamualaikum semua. ok memang dah lama rasanya tak update blog ni. kali ni diupdate pon atas alasan cuti semester.sebenarnya banyak sangat nak cerita tapi takde masa nak buat semua tu. nasib baik lah cuti. kalau tak, tak tau lah. and today im gonna share with you a little bit about my graduation's day. actually my graduation has already done by last year on November if im not mistaken. hehe

what I feel on that time? nervous ofcourse! haha terbayang lah macam2. janganlah jatuh kat atas stage nanti yaAllah. dah lah kena pakai high heels. then janganlah topi ni tiba2 jatuh ke time kena tunduk depan cancelor tu nanti, haa macam2  fikir sebelum naik tu.

unfortunately, my family and I was came late to the uitm. this is because of my dad. orang dah cakap start pukul 8. kena sampai sana before 8, 7.30 barulah nak gerak. haa dengan jam nya. 8.10 baru sampai. then dah kelam kabut sebab dorang semua dah masuk dewan. and im still at the parking lot. erghhh. before masuk dewan tu kitaorang semua disusun ikut nama. nama aku dah la huruf F. ofcourse awal2 dah kena panggil. then bila sampai kat pintu masuk dewan, aku dah terlepas jauh. giliran time tu dah huruf M. aku pon terus tanya petugas2 kat situ bagitau yang nama aku huruf F. petugas tu terus je cakap huruf F dah masuk dewan. awak masuk je line dorang ni. aduh! line tu semua lelaki kot mana taknya huruf M. ramai Muhammad. hmmm nak tak nak balon  jelah. malu gila time tu. aku duduk diantara lelaki2. semua pandang, semua tanya. 'aik cik kak dah tukar jantina ke? nama siapa? muhammad nur siti ye?' aduhaiiii.

Dalam hati aku ni cepatlah huruf F cepatlah huruf F. bila giliran E dah habis, ada petugas ni panggil aku tuk keluar. alhamdullilah its my turn! =) bila nama FATEEN NAZIRAH BT JAMSARI disebut je yaAllah macam nak gugur jantung ni. hahahaha over! aku pun terpapar lah dikaca tv ditonton oleh semua orang. keluarlah juga bintang2 yang memberitahu pointer2 kami. kalau ada 3 bintang = dekan every sem. kalau 2 bintang CPGA more than 3.5 kalau 1 bintang CGPA more than 3.0 and if takde bintang yang keluar CGPA less than 3.0

baru lepas keluar dewan. dok cari ibu gn ayah. 



bila dah jumpa dorang terus peluk, first thing ibu cakap ibu nangis time akak naik atas pentas tu. =,) then dapatlah tu tu tu (kiss) hehehehehe penuh wish congratulation congratulation congratulation. thank you so much semua. terharu!



bermulalah sesi pengambaran aku. hahahahha






ni geng aku masa diploma dulu. susah senang kami berempat lah. wawa, dayah, yaya. rindunya kat korang. serius rindu sangat. bila time degree semua dah separate. aku sorang2 kat melaka ni sumpah bosan. no more laughing no more enjoying no more lepaking no more sharing problems, no more study grouping that all i said we are always sticked together wherever we are like before. and now is all about stress stress stress! i got no friends here. hmmm ok lah actually i got some friends here like my classmates, my housemates my coursemates. but they are just friends that we called as 'kawan biasa' im still got no friends that i can call as a bestfriend. no! no one can change you wawa, dayah and yaya. =,( i really miss all of you.



some of the segamatrians. semua muka happy je kan. seronok sangat! =,)
and aku harap aku dapat grad dengan first class upper time grad degree nanti. 
insyaAllah. Allah ada bersama dengan aku. aminn ~

No comments:

Post a Comment